تور یک روزه

تور یک روزه - تور طبیعت گردی - تور کویر - تور جنگل - تور کوهستان

تور یک روزه

تور یک روزه - تور طبیعت گردی - تور کویر - تور جنگل - تور کوهستان

سرعین

سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل و مرکز شهرستان سرعین است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است. شهر سرعین در ۰۴/۴۸ درجه طول شرقی و ۰۹/۳۸ درجه عرض شمالی با مساحتی بیش از ۱۲۸۰۰۰۰ متر مربع در ۲۸ کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار دارد. ارتفاع متوسط شهر از سطح دریا ۱۶۵۰ متر می‌باشد. 


ویژگی‌های فرهنگی و هنری

 برای بررسی فرهنگ مردم سرعین باید فرهنگ مردم آذربایجان بالاخص اردبیل را مورد بررسی قرار داد. این مردم خالق یکی از غنی ترین گنجینه‌های ادبیات شفاهی ملل خاورمیانه و ایرانند. جهانگردان شیفتهٔ فولکور آن شده‌اند. ادبیات شفاهی این خطه از سابقه‌ای کهن برخورداراست. شالوده ادبیات آذربایجان بر فولکور بنا نهاده شده است و فولکور خود به معنای حکمت خلق یا آفرینش خلق می‌باشد. در جای دیگر فولکور عبارت است از آداب و رسوم توده مردم، تصنیف‌های عامیانه و توده شناسی ومجموعه ترانه‌ها و هنرهای سادهٔ یک ملت.

وجه تسمیه سرعین

سرعین به زبانی ترکی (سریین) به معنای محل خنک می‌باشد سرعین در فرهنگ لغات عربی به معنی سرچشمه می‌باشد. در ادوار گذشته ازاین منطقه به نام‌های ساری قیه، سارقین، سرائین، سرقین یادکرد می‌شده است.

جاذبه‌های شهر سرعین

سرعین به جهت داشتن چشمه‌های آب گرم متعدد معروف است و همه ساله در فصل تابستان پذیرایی ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است. در این شهرحدود ۲۵۰ هتل - هتل آپارتمان و مهمانسرا وجود دارد. هتل چالدران نمونه‌ای از این هتل هاست. علاوه بر این مردم منطقه خانه‌های مسکونی و ویلاهای خود را به عنوان مهمانپذیر اجاره می‌دهند.

منبع : ویکیپدیا

تور قلعه سرخ تا قلعه مازیار در دل جنگل

تور یکروز طبیعت گردی

یکی از بهترین راههای شناخت فرهنگ و آداب و سنن یک شهر تورهای گردشگری کوتاه یا یک روزه است که برای شهرهایی با جاذبه های گردشگری زیاد مانند شمال کشور+تهران+اصفهان+شیراز+لرستان بسیار دیدنی و جذاب است.تور های گروهی طبیعت گردی جدا از بازدید و شناخت جاذبه های توریستی یک شهر داخلی باعث سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت شما در یک تیم و گروه متشکل از افراد مختلف شده که در نوع خود این تور گروهی بی نظیر و لذت بخش است. 

تور طبیعت گردی یک روزه چه از سی و سه پال اصفهان باشد چه جاذبه های دیدنی یکی از شهرهای اصفهان مانند نطنز یا ابیانه ,باغ ارم شیراز ,موزه گل و گیاه یا کاخ های تهران و یا بازدید از جاذبه های دیدنی تبریز و لرستان تجربه ای تکرار نشدنی را از یک تور گروهی صمیمی برای شما به ارمغان می آورد. 

تور طبیعت گردی یک روزه و چند روزه برای شمایی که از روزمرگی و دود و دم و زندگی ماشینی شهرهای بزرگ خسته شده اید حس تازگی و تنوع را در شما زنده خواهد کرد. 

ادامه مطلب ...